Ogólne Warunki Sprzedaży INTER TAP
art. 1. Definicje
- OWS – niniejsze Ogólne Warunki Sprzedaży INTER TAP.
- INTER TAP – Inter Tap spółka cywilna Ilona Binda, Mateusz Binda, Inter Tap Sp. z o.o., z siedzibą w Pisarzowicach (43-332), ul. Bielska 26a, NIP: 9372216072, REGON: 072194577.
- Klient – osoba fizyczna lub osoba prawna lub jednostka organizacyjna nieposiadająca osobowości prawnej, której ustawa przyznaje zdolność prawną, zawierająca Umowę z INTER TAP lub osoba zainteresowania ofertą INTER TAP.
- Konsument – Klient będący osobą fizyczną, zawierający z INTER TAP Umowę w celu niezwiązanym bezpośrednio z prowadzeniem działalności gospodarczej lub zawodowej.
- Dzień roboczy – dzień od poniedziałku do piątku, w godzinach od 7:00 do 15:00, za wyjątkiem przypadających w tym okresie dni wolnych od pracy określanych na podstawie ustawy z dnia 18.01.1951r. o dniach wolnych od pracy (Dz.U.2015.90).
- Strony – Klient i INTER TAP.
- Produkty – towary i usługi oferowane do sprzedaży przez INTER TAP.
- Umowa – zawarta pomiędzy Stronami umowa sprzedaży. O ile strony wyraźnie nie postanowią inaczej, do wszystkich umów sprzedaży zawartych pomiędzy INTER TAP a Klientem stosuje się postanowienia niniejszych OWS. W przypadku sprzeczności pomiędzy treścią Umowy a OWS, decydujące znaczenie ma Umowa.
- Zamówienie – sporządzony w formie elektronicznej lub tradycyjnej dokument określający parametry Produktu mającego stanowić przedmiot Umowy. Poza informacjami identyfikującymi Produkt, Zamówienie zawiera szczegółowe dane dotyczące Klienta – w tym jego imię, nazwisko, numer telefonu, adres zamieszkania, adres dostawy, adres e-mail, datę i oznaczenie osoby upoważnionej do reprezentacji Klienta, dane osoby upoważnionej do odbioru Produktów, a w przypadku przedsiębiorców – dodatkowo nazwę, numer NIP, numer KRS (o ile Klient jest wpisany do KRS). W zamówieniu obowiązkowo określony musi być numer wzoru Produktu/nazwa kolekcji, wybrany kolor Produktu oraz zamawiana ilość Produktu.
art. 2. Procedura sprzedaży
- Wszelkie informacje, cenniki oraz inne materiały reklamowe i handlowe skierowane do
nieoznaczonego odbiorcy nie stanowią oferty zawarcia umowy, lecz jedynie zaproszenie do
negocjacji. - Po otrzymaniu od Klienta Zamówienia, INTER TAP w najszybszym możliwym terminie przygotuje
ofertę. INTER TAP może kontaktować się z Klientem w celu doprecyzowania elementów objętych
Zamówieniem. - W przypadku Zamówień składanych stacjonarnie, oferta będzie przedstawiona Klientowi
w siedzibie INTER TAP (chyba, że Klient zwróci się o przesłanie oferty drogą elektroniczną), a w
przypadku zamówień składanych drogą elektroniczną, oferta będzie przesłana Klientowi na adres
e-mail, z którego zostało wysłane Zamówienie. - Oferta określa w szczególności cenę za Produkty objęte Zamówieniem oraz termin realizacji
Zamówienia, a także koszty wysyłki i miejsce dostawy Produktów. - Po otrzymaniu oferty, Klient zobowiązany jest ją potwierdzić. Brak potwierdzenia oferty w terminie
7 dni od jej otrzymania powoduje wygaśnięcie oferty (chyba, że na ofercie wskazany jest inny termin
jej ważności). - Po akceptacji oferty INTER TAP przystąpi do realizacji Zamówienia. Przystąpienie do realizacji
Zamówienia przez INTER TAP wyłącza możliwość zmiany ilości nabywanych Produktów (co nie
wyłącza uprawnień Konsumenta wynikających z powszechnie obowiązujących przepisów prawa
odnośnie prawa odstąpienia od Umowy). - Zawarcie Umowy następuje w momencie potwierdzenia przez Klienta akceptacji otrzymanej oferty.
- Minimalne ilości zamawianych Produktów są następujące:
a. dla Produktów w rolkach – jeden metr bieżący (cena podawana jest za metr bieżący),
b. dla skór naturalnych – jeden błam (skóra z jednego zwierzęcia) – cena podawana jest za metr
kwadratowy. - INTER TAP nie przyjmuje zwrotów Produktów z prawidłowo realizowanych Zamówień (co nie
wyłącza uprawnień Konsumenta wynikających z powszechnie obowiązujących przepisów prawa
odnośnie prawa odstąpienia od Umowy). - W szczególnie uzasadnionych wypadkach INTER TAP może przyjąć zwrot Produktu z prawidłowo
zrealizowanego Zamówienia, jeżeli:
a. INTER TAP nadal posiada Produkty z tej samej serii co zwracany Produkt,
b. zwracany Produkt znajduje się w oryginalnym opakowaniu i nie nosi śladów rozpakowania lub
użytkowania,
c. zwracany Produkt nadal należy do podstawowej oferty INTER TAP Produktów sprzedawanych ze
stałych stanów magazynowych INTER TAP,
d. klient wyrazi zgodę na potrącenie 20% wartości zwracanych Produktów na poczet kosztów obsługi
zwrotów oraz ponownej kontroli jakości Produktów. - Klient przyjmuje do wiadomości, iż zdjęcia Produktów nie oddają w pełni ich rzeczywistych kolorów
lub wzorów. INTER TAP zaleca, aby przy wyborze Produktów posługiwać się wyłącznie wzornikami
Produktów znajdującymi się w siedzibie INTER TAP. INTER TAP może także umożliwić Klientowi
zamówienie próbnej ilości Produktów z danej partii produkcyjnej. Różnice kolorystyczne pomiędzy
Produktem dostarczonym, a Produktem wskazanym na zdjęciach nie stanowią podstawy do
uwzględnienia reklamacji i odpowiedzialność INTER TAP za takie różnice jest wyłączona. - Klient przyjmuje do wiadomości, iż poszczególne partie Produktów (w szczególności materiałów
naturalnych) mogą się różnić od siebie, przez co w razie zamawiania w przyszłości Produktu tego
samego, ale z innej partii produkcyjnej, INTER TAP nie gwarantuje zachowania identycznej
kolorystyki.
art. 3. Płatności
- Należność za dostarczane Produktu jest uiszczona na podstawie faktury VAT i na rachunek bankowy
na niej wskazany. - Jeżeli indywidualnie nie postanowiono inaczej, Produkty muszą być opłacone w całości przed ich
wysyłką do Klienta. - Datą zapłaty jest dzień zaksięgowania środków na rachunku bankowym INTER TAP.
- Wszelkie wartości cenowe wskazane w Zamówieniu i ofercie są wartościami brutto i obejmują
podatek VAT. Cena nie obejmuje kosztów transportu. - Jeżeli indywidualnie nie postanowiono inaczej, INTER TAP nie jest zobowiązany do realizacji
Zamówienia ani jego części w przypadku, gdy nie utrzyma całej ceny Zamówienia.
art. 4. Dostawy
- Dostawa Produktów następować będzie w terminie wskazanym w Zamówieniu oraz do miejsca
wskazanego jako miejsce dostawy w Zamówieniu. W przypadku zmiany miejsca dostawy po
zawarciu umowy, Klient zobowiązuje się ponieść dodatkowe koszty z tego tytułu oraz
poinformować INTER TAP o zmianie tego miejsca w formie pisemnej lub poprzez wiadomość e-mail
wysłaną na adres: bok@inter-tap.pl - Dostawy realizowane są zgodnie z EX Work Incoterms 2020 (chyba, że inaczej ustalono z Klientem).
- Koszty wysyłki Produktów ponosi Klient zgodnie z ofertą. W przypadku wysyłek zagranicznych,
Klient ponosi także wszelkie opłaty publicznoprawne (w szczególności cła – o ile mają
zastosowanie). - Termin realizacji Zamówienia jest szacunkowy i oznacza datę nadania Produktów przez INTER TAP
za pośrednictwem przewoźnika/kuriera. INTER TAP nie ponosi odpowiedzialności za opóźnienia w
realizacji zamówienia przez kurierów lub przewoźników. - INTER TAP nie ponosi odpowiedzialności z tytułu nieterminowej dostawy, a opóźnienie w dostawie
nie stanowi podstawy do reklamacji Produktów lub rezygnacji z Zamówienia/rozwiązania Umowy. - INTER TAP nie ponosi odpowiedzialności za opóźnienia w dostawie Produktów wynikające z siły
wyższej lub innych okoliczności, których nie dało się obiektywnie przewidzieć w momencie zawarcia
Umowy (np. strajki, braki energii, katastrofy, działania organów państwowych). - W przypadku, gdy Klient w ustalonym terminie dostawy nie dokona odbioru Produktów i o ile Strony
nie ustalą inaczej, Klient będzie ponosił koszt przechowywania Produktów przez INTER TAP w
kwocie 123 PLN brutto za każdy rozpoczęty dzień, a przechowywanie będzie się odbywało poza
obiektem INTER TAP na ryzyko Klienta. Poza powyższym, INTER TAP zachowa wszelkie uprawnienia
wynikające z obowiązujących przepisów prawa, w tym do odstąpienia od umowy.
art. 5. Gwarancja i rękojmia
- Na Produkty objęte Umową INTER TAP udziela Klientowi gwarancji jakości, na okres 24 miesięcy od
daty dostawy. - Gwarancja obejmuje wyłącznie wady Produktów powstałe podczas normalnego użytkowania
Produktów. - Gwarancją nie są objęte wszelkie uszkodzenia spowodowane przez Klienta lub osoby trzecie w
trakcie użytkowania, a także uszkodzenia wynikające z niewłaściwego użytkowania lub konserwacji
Produktów. - Gwarancja wygasa w przypadku braku stosowania przez Klienta zalecanej konserwacji Produktów
zgodnie z kartami technicznymi Produktów. Karty techniczne produktów zamieszczone są na stronie
internetowej pod adresem: www.hurtownia-tapicerska.pl. Klient dokonując zapłaty ceny za
Produkty oświadcza, iż zapoznał się z kartą techniczną nabywanego Produktu i akceptuje ją w
całości. - W przypadku stwierdzenia wady, Klient zobowiązany jest w terminie do 5 dni od jej wykrycia
powiadomić o powyższym INTER TAP, przesyłając zgłoszenie reklamacyjne INTER TAP pocztą lub na
adres e-mail bok@inter-tap.pl. Zgłoszenie musi zawierać opis zgłoszonej wady i zdjęcia wadliwych
Produktów. - Klient zobowiązany jest umożliwić INTER TAP inspekcję Produktów poprzez udostępnienie ich na
miejscu lub dostarczając Produkty do siedziby INTER TAP na żądanie INTER TAP. - Po otrzymaniu zgłoszenia reklamacyjnego, w terminie do 7 Dni roboczych INTER TAP skontaktuje
się z Klientem w celu ustalenia miejsca i terminu oględzin Produktów. - W przypadku stwierdzenia, iż INTER TAP ponosi odpowiedzialność za wady, INTER TAP dokona, w
terminie 14 Dni roboczych od otrzymania zgłoszenia reklamacyjnego lub, jeżeli to konieczne – od
oględzin produktu, naprawy Produktu albo (w przypadku, gdy naprawa okaże się niemożliwa albo
nieopłacalna) wymiany Produktu na nowy – wolny od wad. Naprawa Produktu lub wymiana na
nowy nie powodują przedłużenia okresu gwarancji. W przypadkach skomplikowanych, w
szczególności związanych z koniecznością wykonania ekspertyzy Produktów, czas rozpatrzenia
reklamacji może się wydłużyć, o czym INTER TAP powiadomi Klienta. - INTER TAP udzieli odpowiedzi na reklamację taką drogą, jaką dotarło do INTER TAP zgłoszenie
reklamacyjne. - W przypadku braku zasadności reklamacji INTER TAP nie ponosi odpowiedzialności za koszty
dostarczenia Produktów w ramach realizacji przez Klienta roszczeń gwarancyjnych. - Strony wyłączają odpowiedzialność INTER TAP z tytułu rękojmi Produktów – w odniesieniu do
Produktów nabywanych przez Klientów niebędących Konsumentami. - Strony wyłączają odpowiedzialność INTER TAP z tytułu szkód pośrednich związanych z wadliwością
Produktów, w tym odpowiedzialność za utracone korzyści Klienta. Łączna odpowiedzialność INTER
TAP (bez względu na podstawę prawną) jest ograniczona do wartości Produktów określonych w
Umowie.
art. 6. Odstąpienie od Umowy (dotyczy tylko Konsumentów)
- Konsument, w przypadku dokonywania nabycia Produktów na odległość lub poza lokalem
przedsiębiorstwa INTER TAP ma prawo odstąpić od umowy zawartej z INTER TAP, bez podania
jakiejkolwiek przyczyny. - Termin do odstąpienia od umowy wygasa po upływie 14 dni od dnia, w którym Konsument wszedł
w posiadanie Produktu lub w którym osoba trzecia inna niż przewoźnik i wskazana przez
Konsumenta weszła w posiadanie Produktu. - Aby skorzystać z prawa odstąpienia od umowy, Konsument zobowiązany jest poinformować INTER
TAP o swojej decyzji o odstąpieniu od niniejszej umowy, w drodze jednoznacznego oświadczenia
(na przykład poprzez pismo wysłane pocztą lub pocztą elektroniczną na adres e-mail, na adres
pocztowy lub elektroniczny wskazane w Definicjach Regulaminu). - Aby zachować termin do odstąpienia od umowy, wystarczy, aby Konsument wysłał informację
dotyczącą wykonania przysługującego mu prawa odstąpienia od umowy przed upływem terminu
do odstąpienia od umowy. - W przypadku odstąpienia od niniejszej umowy INTER TAP zwraca wszystkie otrzymane od
Konsumenta płatności, w tym koszty dostarczenia Produktu do Konsumenta (z wyjątkiem
dodatkowych kosztów wynikających z wybranego przez Konsumenta sposobu dostarczenia innego
niż najtańszy zwykły sposób dostarczenia oferowany przez INTER TAP), niezwłocznie, a w każdym
przypadku nie później niż 14 dni od dnia, w którym INTER TAP został poinformowany o decyzji
Konsumenta o wykonaniu prawa odstąpienia od umowy. - Konsument zobowiązany jest wskazać w oświadczeniu o odstąpieniu od umowy sposób, w jaki
INTER TAP ma dokonać zwrotu należności za Produkt. W każdym przypadku Konsument nie poniesie
żadnych opłat w związku z tym zwrotem, za wyjątkiem kosztów odesłania Produktu do INTER TAP. - INTER TAP może wstrzymać się ze zwrotem płatności do czasu otrzymania Produktu lub do czasu
dostarczenia INTER TAP dowodu jego odesłania, w zależności od tego, które zdarzenie nastąpi
wcześniej. Zwrot Produktu następuje na adres INTER TAP wskazany z Definicjach Regulaminu. - Konsument ponosi odpowiedzialność za zmniejszenie wartości Produktu wynikające z korzystania z
Produktu w sposób inny niż było to konieczne do stwierdzenia charakteru, cech i funkcjonowania
Produktu. - Prawo do odstąpienia od Umowy nie przysługuje Konsumentowi gdy przedmiotem świadczenia jest
Produkt nieprefabrykowany, wyprodukowany według specyfikacji Konsumenta lub służący
zaspokojeniu jego zindywidualizowanych potrzeb.
art. 7. Ochrona danych osobowych
- INTER TAP jest administratorem danych osobowych Klienta, Podstawą do przetwarzania danych
osobowych klienta w związku z realizacją zamówienia jest umowa. W przypadku wykorzystania
danych w celach marketingowych wymagana jest odrębna zgoda na przetwarzanie danych. Dane
nie będą udostępniane. - Dane osobowe Klienta będą przetwarzane wyłącznie w celu realizacji Umowy oraz w celu
marketingu bezpośredniego produktów oferowanych przez INTER TAP oraz na potrzeby
dochodzenia roszczeń. - INTER TAP informuje Klienta o prawie dostępu do treści swoich danych oraz prawo ich
sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo wniesienia sprzeciwu, prawo do
cofnięcia zgody w dowolnym momencie bez wpływu na zgodność z prawem przetwarzania,
którego dokonano na podstawie zgody przed jej cofnięciem. Klient ma prawo wniesienia skargi do
UODO w przypadku naruszenia przepisów ogólnego rozporządzenia o ochronie danych osobowych
z dnia 27 kwietnia 2016 r. Podanie przez Klienta danych osobowych w przypadku zawierania
umowy jest obligatoryjne, w przypadku przetwarzania danych w celach marketingowych –
dobrowolne.
art. 8. Postanowienia końcowe
- Sądem właściwym do rozstrzygania sporów związanych z OWS jest polski sąd powszechny właściwy
dla siedziby INTER TAP. Powyższe nie narusza powszechnie obowiązujących przepisów prawa
określających właściwość sądu w przypadku, gdy dochodzącym roszczeń jest Konsument. - W sprawach nieuregulowanych w OWS zastosowanie mają przepisy kodeksu cywilnego i innych
obowiązujących przepisów prawa polskiego. W przypadku, gdy Klient jest podmiotem
zagranicznym, w sprawach nieuregulowanych niniejszą umową mają zastosowanie przepisy prawa
polskiego, w szczególności kodeksu cywilnego. - W przypadku, gdy Klient jest podmiotem zagranicznym, Strony wyłączają także stosowanie do
umowy Konwencji Narodów Zjednoczonych o umowach międzynarodowej sprzedaży towarów,
sporządzonej w Wiedniu dnia 11 kwietnia 1980 r. oraz Konwencji o przedawnieniu w
międzynarodowej sprzedaży towarów, sporządzonej w Nowym Jorku dnia 14 czerwca 1974 r. - Wszelkie spory wynikające z umowy rozstrzygał będzie właściwy sąd powszechny polski, według
polskich norm proceduralnych. - W przypadku sporządzenia OWS w polskiej i innych wersjach językowych, w razie sporu decydujące
znaczenie ma polska wersje językowa. - INTER TAP ma prawo do zmiany OWS. Klienta dotyczą OWS w wersji obowiązującej w dniu zawarcia
Umowy. - OWS wchodzą w życie z dniem 01.06.2024 r.