Ogólne Warunki Sprzedaży INTER TAP


art. 1. Definicje

  1. OWS – niniejsze Ogólne Warunki Sprzedaży INTER TAP.
  2. INTER TAP – Inter Tap spółka cywilna Ilona Binda, Mateusz Binda, Inter Tap Sp. z o.o., z siedzibą w Pisarzowicach (43-332), ul. Bielska 26a, NIP: 9372216072, REGON: 072194577.
  3. Klient – osoba fizyczna lub osoba prawna lub jednostka organizacyjna nieposiadająca osobowości prawnej, której ustawa przyznaje zdolność prawną, zawierająca Umowę z INTER TAP lub osoba zainteresowania ofertą INTER TAP.
  4. Konsument – Klient będący osobą fizyczną, zawierający z INTER TAP Umowę w celu niezwiązanym bezpośrednio z prowadzeniem działalności gospodarczej lub zawodowej.
  5. Dzień roboczy – dzień od poniedziałku do piątku, w godzinach od 7:00 do 15:00, za wyjątkiem przypadających w tym okresie dni wolnych od pracy określanych na podstawie ustawy z dnia 18.01.1951r. o dniach wolnych od pracy (Dz.U.2015.90).
  6. Strony – Klient i INTER TAP.
  7. Produkty – towary i usługi oferowane do sprzedaży przez INTER TAP.
  8. Umowa – zawarta pomiędzy Stronami umowa sprzedaży. O ile strony wyraźnie nie postanowią inaczej, do wszystkich umów sprzedaży zawartych pomiędzy INTER TAP a Klientem stosuje się postanowienia niniejszych OWS. W przypadku sprzeczności pomiędzy treścią Umowy a OWS, decydujące znaczenie ma Umowa.
  9. Zamówienie – sporządzony w formie elektronicznej lub tradycyjnej dokument określający parametry Produktu mającego stanowić przedmiot Umowy. Poza informacjami identyfikującymi Produkt, Zamówienie zawiera szczegółowe dane dotyczące Klienta – w tym jego imię, nazwisko, numer telefonu, adres zamieszkania, adres dostawy, adres e-mail, datę i oznaczenie osoby upoważnionej do reprezentacji Klienta, dane osoby upoważnionej do odbioru Produktów, a w przypadku przedsiębiorców – dodatkowo nazwę, numer NIP, numer KRS (o ile Klient jest wpisany do KRS). W zamówieniu obowiązkowo określony musi być numer wzoru Produktu/nazwa kolekcji, wybrany kolor Produktu oraz zamawiana ilość Produktu.

art. 2. Procedura sprzedaży

  1. Wszelkie informacje, cenniki oraz inne materiały reklamowe i handlowe skierowane do
    nieoznaczonego odbiorcy nie stanowią oferty zawarcia umowy, lecz jedynie zaproszenie do
    negocjacji.
  2. Po otrzymaniu od Klienta Zamówienia, INTER TAP w najszybszym możliwym terminie przygotuje
    ofertę. INTER TAP może kontaktować się z Klientem w celu doprecyzowania elementów objętych
    Zamówieniem.
  3. W przypadku Zamówień składanych stacjonarnie, oferta będzie przedstawiona Klientowi
    w siedzibie INTER TAP (chyba, że Klient zwróci się o przesłanie oferty drogą elektroniczną), a w
    przypadku zamówień składanych drogą elektroniczną, oferta będzie przesłana Klientowi na adres
    e-mail, z którego zostało wysłane Zamówienie.
  4. Oferta określa w szczególności cenę za Produkty objęte Zamówieniem oraz termin realizacji
    Zamówienia, a także koszty wysyłki i miejsce dostawy Produktów.
  5. Po otrzymaniu oferty, Klient zobowiązany jest ją potwierdzić. Brak potwierdzenia oferty w terminie
    7 dni od jej otrzymania powoduje wygaśnięcie oferty (chyba, że na ofercie wskazany jest inny termin
    jej ważności).
  6. Po akceptacji oferty INTER TAP przystąpi do realizacji Zamówienia. Przystąpienie do realizacji
    Zamówienia przez INTER TAP wyłącza możliwość zmiany ilości nabywanych Produktów (co nie
    wyłącza uprawnień Konsumenta wynikających z powszechnie obowiązujących przepisów prawa
    odnośnie prawa odstąpienia od Umowy).
  7. Zawarcie Umowy następuje w momencie potwierdzenia przez Klienta akceptacji otrzymanej oferty.
  8. Minimalne ilości zamawianych Produktów są następujące:
    a. dla Produktów w rolkach – jeden metr bieżący (cena podawana jest za metr bieżący),
    b. dla skór naturalnych – jeden błam (skóra z jednego zwierzęcia) – cena podawana jest za metr
    kwadratowy.
  9. INTER TAP nie przyjmuje zwrotów Produktów z prawidłowo realizowanych Zamówień (co nie
    wyłącza uprawnień Konsumenta wynikających z powszechnie obowiązujących przepisów prawa
    odnośnie prawa odstąpienia od Umowy).
  10. W szczególnie uzasadnionych wypadkach INTER TAP może przyjąć zwrot Produktu z prawidłowo
    zrealizowanego Zamówienia, jeżeli:
    a. INTER TAP nadal posiada Produkty z tej samej serii co zwracany Produkt,
    b. zwracany Produkt znajduje się w oryginalnym opakowaniu i nie nosi śladów rozpakowania lub
    użytkowania,
    c. zwracany Produkt nadal należy do podstawowej oferty INTER TAP Produktów sprzedawanych ze
    stałych stanów magazynowych INTER TAP,
    d. klient wyrazi zgodę na potrącenie 20% wartości zwracanych Produktów na poczet kosztów obsługi
    zwrotów oraz ponownej kontroli jakości Produktów.
  11. Klient przyjmuje do wiadomości, iż zdjęcia Produktów nie oddają w pełni ich rzeczywistych kolorów
    lub wzorów. INTER TAP zaleca, aby przy wyborze Produktów posługiwać się wyłącznie wzornikami
    Produktów znajdującymi się w siedzibie INTER TAP. INTER TAP może także umożliwić Klientowi
    zamówienie próbnej ilości Produktów z danej partii produkcyjnej. Różnice kolorystyczne pomiędzy
    Produktem dostarczonym, a Produktem wskazanym na zdjęciach nie stanowią podstawy do
    uwzględnienia reklamacji i odpowiedzialność INTER TAP za takie różnice jest wyłączona.
  12. Klient przyjmuje do wiadomości, iż poszczególne partie Produktów (w szczególności materiałów
    naturalnych) mogą się różnić od siebie, przez co w razie zamawiania w przyszłości Produktu tego
    samego, ale z innej partii produkcyjnej, INTER TAP nie gwarantuje zachowania identycznej
    kolorystyki.

art. 3. Płatności

  1. Należność za dostarczane Produktu jest uiszczona na podstawie faktury VAT i na rachunek bankowy
    na niej wskazany.
  2. Jeżeli indywidualnie nie postanowiono inaczej, Produkty muszą być opłacone w całości przed ich
    wysyłką do Klienta.
  3. Datą zapłaty jest dzień zaksięgowania środków na rachunku bankowym INTER TAP.
  4. Wszelkie wartości cenowe wskazane w Zamówieniu i ofercie są wartościami brutto i obejmują
    podatek VAT. Cena nie obejmuje kosztów transportu.
  5. Jeżeli indywidualnie nie postanowiono inaczej, INTER TAP nie jest zobowiązany do realizacji
    Zamówienia ani jego części w przypadku, gdy nie utrzyma całej ceny Zamówienia.

art. 4. Dostawy

  1. Dostawa Produktów następować będzie w terminie wskazanym w Zamówieniu oraz do miejsca
    wskazanego jako miejsce dostawy w Zamówieniu. W przypadku zmiany miejsca dostawy po
    zawarciu umowy, Klient zobowiązuje się ponieść dodatkowe koszty z tego tytułu oraz
    poinformować INTER TAP o zmianie tego miejsca w formie pisemnej lub poprzez wiadomość e-mail
    wysłaną na adres: bok@inter-tap.pl
  2. Dostawy realizowane są zgodnie z EX Work Incoterms 2020 (chyba, że inaczej ustalono z Klientem).
  3. Koszty wysyłki Produktów ponosi Klient zgodnie z ofertą. W przypadku wysyłek zagranicznych,
    Klient ponosi także wszelkie opłaty publicznoprawne (w szczególności cła – o ile mają
    zastosowanie).
  4. Termin realizacji Zamówienia jest szacunkowy i oznacza datę nadania Produktów przez INTER TAP
    za pośrednictwem przewoźnika/kuriera. INTER TAP nie ponosi odpowiedzialności za opóźnienia w
    realizacji zamówienia przez kurierów lub przewoźników.
  5. INTER TAP nie ponosi odpowiedzialności z tytułu nieterminowej dostawy, a opóźnienie w dostawie
    nie stanowi podstawy do reklamacji Produktów lub rezygnacji z Zamówienia/rozwiązania Umowy.
  6. INTER TAP nie ponosi odpowiedzialności za opóźnienia w dostawie Produktów wynikające z siły
    wyższej lub innych okoliczności, których nie dało się obiektywnie przewidzieć w momencie zawarcia
    Umowy (np. strajki, braki energii, katastrofy, działania organów państwowych).
  7. W przypadku, gdy Klient w ustalonym terminie dostawy nie dokona odbioru Produktów i o ile Strony
    nie ustalą inaczej, Klient będzie ponosił koszt przechowywania Produktów przez INTER TAP w
    kwocie 123 PLN brutto za każdy rozpoczęty dzień, a przechowywanie będzie się odbywało poza
    obiektem INTER TAP na ryzyko Klienta. Poza powyższym, INTER TAP zachowa wszelkie uprawnienia
    wynikające z obowiązujących przepisów prawa, w tym do odstąpienia od umowy.

art. 5. Gwarancja i rękojmia

  1. Na Produkty objęte Umową INTER TAP udziela Klientowi gwarancji jakości, na okres 24 miesięcy od
    daty dostawy.
  2. Gwarancja obejmuje wyłącznie wady Produktów powstałe podczas normalnego użytkowania
    Produktów.
  3. Gwarancją nie są objęte wszelkie uszkodzenia spowodowane przez Klienta lub osoby trzecie w
    trakcie użytkowania, a także uszkodzenia wynikające z niewłaściwego użytkowania lub konserwacji
    Produktów.
  4. Gwarancja wygasa w przypadku braku stosowania przez Klienta zalecanej konserwacji Produktów
    zgodnie z kartami technicznymi Produktów. Karty techniczne produktów zamieszczone są na stronie
    internetowej pod adresem: www.hurtownia-tapicerska.pl. Klient dokonując zapłaty ceny za
    Produkty oświadcza, iż zapoznał się z kartą techniczną nabywanego Produktu i akceptuje ją w
    całości.
  5. W przypadku stwierdzenia wady, Klient zobowiązany jest w terminie do 5 dni od jej wykrycia
    powiadomić o powyższym INTER TAP, przesyłając zgłoszenie reklamacyjne INTER TAP pocztą lub na
    adres e-mail bok@inter-tap.pl. Zgłoszenie musi zawierać opis zgłoszonej wady i zdjęcia wadliwych
    Produktów.
  6. Klient zobowiązany jest umożliwić INTER TAP inspekcję Produktów poprzez udostępnienie ich na
    miejscu lub dostarczając Produkty do siedziby INTER TAP na żądanie INTER TAP.
  7. Po otrzymaniu zgłoszenia reklamacyjnego, w terminie do 7 Dni roboczych INTER TAP skontaktuje
    się z Klientem w celu ustalenia miejsca i terminu oględzin Produktów.
  8. W przypadku stwierdzenia, iż INTER TAP ponosi odpowiedzialność za wady, INTER TAP dokona, w
    terminie 14 Dni roboczych od otrzymania zgłoszenia reklamacyjnego lub, jeżeli to konieczne – od
    oględzin produktu, naprawy Produktu albo (w przypadku, gdy naprawa okaże się niemożliwa albo
    nieopłacalna) wymiany Produktu na nowy – wolny od wad. Naprawa Produktu lub wymiana na
    nowy nie powodują przedłużenia okresu gwarancji. W przypadkach skomplikowanych, w
    szczególności związanych z koniecznością wykonania ekspertyzy Produktów, czas rozpatrzenia
    reklamacji może się wydłużyć, o czym INTER TAP powiadomi Klienta.
  9. INTER TAP udzieli odpowiedzi na reklamację taką drogą, jaką dotarło do INTER TAP zgłoszenie
    reklamacyjne.
  10. W przypadku braku zasadności reklamacji INTER TAP nie ponosi odpowiedzialności za koszty
    dostarczenia Produktów w ramach realizacji przez Klienta roszczeń gwarancyjnych.
  11. Strony wyłączają odpowiedzialność INTER TAP z tytułu rękojmi Produktów – w odniesieniu do
    Produktów nabywanych przez Klientów niebędących Konsumentami.
  12. Strony wyłączają odpowiedzialność INTER TAP z tytułu szkód pośrednich związanych z wadliwością
    Produktów, w tym odpowiedzialność za utracone korzyści Klienta. Łączna odpowiedzialność INTER
    TAP (bez względu na podstawę prawną) jest ograniczona do wartości Produktów określonych w
    Umowie.

art. 6. Odstąpienie od Umowy (dotyczy tylko Konsumentów)

  1. Konsument, w przypadku dokonywania nabycia Produktów na odległość lub poza lokalem
    przedsiębiorstwa INTER TAP ma prawo odstąpić od umowy zawartej z INTER TAP, bez podania
    jakiejkolwiek przyczyny.
  2. Termin do odstąpienia od umowy wygasa po upływie 14 dni od dnia, w którym Konsument wszedł
    w posiadanie Produktu lub w którym osoba trzecia inna niż przewoźnik i wskazana przez
    Konsumenta weszła w posiadanie Produktu.
  3. Aby skorzystać z prawa odstąpienia od umowy, Konsument zobowiązany jest poinformować INTER
    TAP o swojej decyzji o odstąpieniu od niniejszej umowy, w drodze jednoznacznego oświadczenia
    (na przykład poprzez pismo wysłane pocztą lub pocztą elektroniczną na adres e-mail, na adres
    pocztowy lub elektroniczny wskazane w Definicjach Regulaminu).
  4. Aby zachować termin do odstąpienia od umowy, wystarczy, aby Konsument wysłał informację
    dotyczącą wykonania przysługującego mu prawa odstąpienia od umowy przed upływem terminu
    do odstąpienia od umowy.
  5. W przypadku odstąpienia od niniejszej umowy INTER TAP zwraca wszystkie otrzymane od
    Konsumenta płatności, w tym koszty dostarczenia Produktu do Konsumenta (z wyjątkiem
    dodatkowych kosztów wynikających z wybranego przez Konsumenta sposobu dostarczenia innego
    niż najtańszy zwykły sposób dostarczenia oferowany przez INTER TAP), niezwłocznie, a w każdym
    przypadku nie później niż 14 dni od dnia, w którym INTER TAP został poinformowany o decyzji
    Konsumenta o wykonaniu prawa odstąpienia od umowy.
  6. Konsument zobowiązany jest wskazać w oświadczeniu o odstąpieniu od umowy sposób, w jaki
    INTER TAP ma dokonać zwrotu należności za Produkt. W każdym przypadku Konsument nie poniesie
    żadnych opłat w związku z tym zwrotem, za wyjątkiem kosztów odesłania Produktu do INTER TAP.
  7. INTER TAP może wstrzymać się ze zwrotem płatności do czasu otrzymania Produktu lub do czasu
    dostarczenia INTER TAP dowodu jego odesłania, w zależności od tego, które zdarzenie nastąpi
    wcześniej. Zwrot Produktu następuje na adres INTER TAP wskazany z Definicjach Regulaminu.
  8. Konsument ponosi odpowiedzialność za zmniejszenie wartości Produktu wynikające z korzystania z
    Produktu w sposób inny niż było to konieczne do stwierdzenia charakteru, cech i funkcjonowania
    Produktu.
  9. Prawo do odstąpienia od Umowy nie przysługuje Konsumentowi gdy przedmiotem świadczenia jest
    Produkt nieprefabrykowany, wyprodukowany według specyfikacji Konsumenta lub służący
    zaspokojeniu jego zindywidualizowanych potrzeb.

art. 7. Ochrona danych osobowych

  1. INTER TAP jest administratorem danych osobowych Klienta, Podstawą do przetwarzania danych
    osobowych klienta w związku z realizacją zamówienia jest umowa. W przypadku wykorzystania
    danych w celach marketingowych wymagana jest odrębna zgoda na przetwarzanie danych. Dane
    nie będą udostępniane.
  2. Dane osobowe Klienta będą przetwarzane wyłącznie w celu realizacji Umowy oraz w celu
    marketingu bezpośredniego produktów oferowanych przez INTER TAP oraz na potrzeby
    dochodzenia roszczeń.
  3. INTER TAP informuje Klienta o prawie dostępu do treści swoich danych oraz prawo ich
    sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo wniesienia sprzeciwu, prawo do
    cofnięcia zgody w dowolnym momencie bez wpływu na zgodność z prawem przetwarzania,
    którego dokonano na podstawie zgody przed jej cofnięciem. Klient ma prawo wniesienia skargi do
    UODO w przypadku naruszenia przepisów ogólnego rozporządzenia o ochronie danych osobowych
    z dnia 27 kwietnia 2016 r. Podanie przez Klienta danych osobowych w przypadku zawierania
    umowy jest obligatoryjne, w przypadku przetwarzania danych w celach marketingowych –
    dobrowolne.

art. 8. Postanowienia końcowe

  1. Sądem właściwym do rozstrzygania sporów związanych z OWS jest polski sąd powszechny właściwy
    dla siedziby INTER TAP. Powyższe nie narusza powszechnie obowiązujących przepisów prawa
    określających właściwość sądu w przypadku, gdy dochodzącym roszczeń jest Konsument.
  2. W sprawach nieuregulowanych w OWS zastosowanie mają przepisy kodeksu cywilnego i innych
    obowiązujących przepisów prawa polskiego. W przypadku, gdy Klient jest podmiotem
    zagranicznym, w sprawach nieuregulowanych niniejszą umową mają zastosowanie przepisy prawa
    polskiego, w szczególności kodeksu cywilnego.
  3. W przypadku, gdy Klient jest podmiotem zagranicznym, Strony wyłączają także stosowanie do
    umowy Konwencji Narodów Zjednoczonych o umowach międzynarodowej sprzedaży towarów,
    sporządzonej w Wiedniu dnia 11 kwietnia 1980 r. oraz Konwencji o przedawnieniu w
    międzynarodowej sprzedaży towarów, sporządzonej w Nowym Jorku dnia 14 czerwca 1974 r.
  4. Wszelkie spory wynikające z umowy rozstrzygał będzie właściwy sąd powszechny polski, według
    polskich norm proceduralnych.
  5. W przypadku sporządzenia OWS w polskiej i innych wersjach językowych, w razie sporu decydujące
    znaczenie ma polska wersje językowa.
  6. INTER TAP ma prawo do zmiany OWS. Klienta dotyczą OWS w wersji obowiązującej w dniu zawarcia
    Umowy.
  7. OWS wchodzą w życie z dniem 01.06.2024 r.